-
Blz. 1
Jaarstukken 2020
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Voorwoord
-
Blz. 4
Voorwoord
-
Blz. 5
Leeswijzer
-
Blz. 6
Leeswijzer
-
Blz. 7
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 8
Algemene toelichting
-
Blz. 9
Samenvatting financiële uitkomst op hoofdlijnen
-
Blz. 10
Programma 1 Bestuur en (overheids)participatie
-
Blz. 11
Programmavisie
-
Blz. 12
Trends en ontwikkelingen/Bestuur
-
Blz. 13
Trends en ontwikkelingen/Burgerzaken
-
Blz. 14
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 15
Bestuur
-
Blz. 16
Bezoeken van wijken, bedrijven en organisaties.
-
Blz. 17
Bijeenkomst voor nieuwe inwoners.
-
Blz. 18
De evenementenregisseur als vraagbaak.
-
Blz. 19
De evenementenregisseur en de uitvoeringsorganisatie.
-
Blz. 20
Evenementen organiseren.
-
Blz. 21
Ideeëndag.
-
Blz. 22
Samen de uitkomsten verder uitwerken.
-
Blz. 23
Samenwerken met andere overheden.
-
Blz. 24
Wekelijks spreekuur.
-
Blz. 25
Wijkregie
-
Blz. 26
De convenanten worden herzien.
-
Blz. 27
Leefbaarheidsmonitor.
-
Blz. 28
De wijkregisseurs als vraagbaak.
-
Blz. 29
De wijkregisseurs en de uitvoeringsorganisatie.
-
Blz. 30
De wijkregisseurs signaleren aandachtspunten.
-
Blz. 31
De wijkregisseurs vertalen wijkprogramma’s in jaarplannen.
-
Blz. 32
Wijkprogramma’s opstellen.
-
Blz. 33
Participatie
-
Blz. 34
Onze participatie-instrumenten.
-
Blz. 35
Burgerzaken
-
Blz. 36
Businesscase participatie/gemeenteapp.
-
Blz. 37
Dichtbij onze inwoners door persoonlijk contact en sociale netwerken.
-
Blz. 38
Informatie op al onze kanalen sluit op elkaar aan.
-
Blz. 39
Klantfeedback verwerken.
-
Blz. 40
Ontwikkelen van een Newsroom.
-
Blz. 41
Toegankelijk webpagina’s.
-
Blz. 42
Volgen van landelijke ontwikkelingen.
-
Blz. 43
Online dienstverlening
-
Blz. 44
Bestuursondersteuning
-
Blz. 45
Benutten van sociale media.
-
Blz. 46
Crossmediale aanpak gebruiken.
-
Blz. 47
Uitnodigen om mee te denken bij gemeentelijk beleid.
-
Blz. 48
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 49
Toelichting 0.1 Bestuur
-
Blz. 50
Toelichting 0.2 Burgerzaken
-
Blz. 51
Toelichting 0.10 Mutaties reserves
-
Blz. 52
Prestatie-indicatoren
-
Blz. 53
Programma 2 Veiligheid
-
Blz. 54
Programmavisie
-
Blz. 55
Trends en ontwikkelingen/Crisisbeheersing en brandweer
-
Blz. 56
Trends en ontwikkelingen/Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 57
Trends en ontwikkelingen/Wonen en bouwen
-
Blz. 58
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 59
Crisisbeheersing en brandweer
-
Blz. 60
Crisisbeheersing en brandweer
-
Blz. 61
Openbare orde en veiligheid/Jeugd
-
Blz. 62
Jeugd
-
Blz. 63
Openbare orde en veiligheid/Ondermijning
-
Blz. 64
Ondermijning
-
Blz. 65
Openbare orde en veiligheid/Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur (Wet Bibob)
-
Blz. 66
Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur
-
Blz. 67
Openbare orde en veiligheid/Aanpak drugsoverlast
-
Blz. 68
Aanpak drugsoverlast
-
Blz. 69
Openbare orde en veiligheid/Woning- en auto-inbraken
-
Blz. 70
Woning- en auto inbraken
-
Blz. 71
Openbare orde en veiligheid/Evenementen
-
Blz. 72
Evenementen
-
Blz. 73
Openbare orde en veiligheid/Senioren en Veiligheid
-
Blz. 74
Senioren en Veiligheid
-
Blz. 75
Wonen en bouwen
-
Blz. 76
Omgevingswet
-
Blz. 77
Wet kwaliteitsborging
-
Blz. 78
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 79
Toelichting 1.1 Crisisbeheersing en brandweer
-
Blz. 80
Toelichting 1.2 Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 81
Toelichting 8.3 Wonen en bouwen
-
Blz. 82
Toelichting 0.10 Mutaties reserves
-
Blz. 83
Prestatie-indicatoren
-
Blz. 84
Programma 3 Verkeer, vervoer en wegen
-
Blz. 85
Programmavisie
-
Blz. 86
Trends en ontwikkelingen/Verkeer en vervoer
-
Blz. 87
Trends en ontwikkelingen/Openbaar vervoer
-
Blz. 88
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 89
Verkeer en vervoer
-
Blz. 90
Verkeer en vervoer/Fiets
-
Blz. 91
Stimuleren gebruik (elektrische) fiets
-
Blz. 92
Voldoende laadmogelijkheden voor elektrische voertuigen en fietsen
-
Blz. 93
Uitwerken regionale/metropolitane fietsroutes
-
Blz. 94
Uitvoeren programma fiets en voetganger
-
Blz. 95
Verkeer en vervoer/Voetganger
-
Blz. 96
Stimuleren voetgangers
-
Blz. 97
Verkeer en vervoer/Wegen
-
Blz. 98
Aansluiten op aanpak CO2-duurzame mobiliteit MRDH
-
Blz. 99
Controleren en handhaven op foutparkeren (vracht)verkeer
-
Blz. 100
Opstellen nota Parkeernormen
-
Blz. 101
Uitvoeren Mobiliteitsplan verminderen niet-noodzakelijke automobiliteit
-
Blz. 102
Uitvoering Mobiliteitsplan
-
Blz. 103
Verkeersvoorlichting en -educatie
-
Blz. 104
Openbaar vervoer
-
Blz. 105
Driehoeksveer
-
Blz. 106
Invoering maatregelen uit Hoogwaardig Openbaar Vervoer Rotterdam-Ridderkerk Drechtsteden
-
Blz. 107
Inzet buurtbus 601
-
Blz. 108
Monitoring vervoerwaarde Driehoeksveer
-
Blz. 109
Verbeteren kwaliteit haltes waterbus
-
Blz. 110
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 111
Toelichting 2.1 Verkeer en vervoer
-
Blz. 112
Toelichting 2.2 Parkeren
-
Blz. 113
Toelichting 2.3 Recreatieve havens
-
Blz. 114
Toelichting 2.4 Economische havens en waterwegen
-
Blz. 115
Toelichting 2.5 Openbaar vervoer
-
Blz. 116
Toelichting 0.10 Mutaties reserves
-
Blz. 117
Prestatie-indicatoren
-
Blz. 118
Programma 4 Economische zaken
-
Blz. 119
Programmavisie
-
Blz. 120
Trends en ontwikkelingen/Economische ontwikkelingen
-
Blz. 121
Trends en ontwikkelingen/Bedrijvenloket en bedrijfsregelingen
-
Blz. 122
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 123
Zeven economische speerpunten in de notitie Economisch Beleid
-
Blz. 124
1. Vitale en veilige bedrijventerreinen
-
Blz. 125
2. Vitale detailhandelsstructuur
-
Blz. 126
3. Startende bedrijven en ZZP-bedrijven
-
Blz. 127
4. Lokaal netwerk
-
Blz. 128
5. Agro/Foodcluster
-
Blz. 129
6. Innovatie
-
Blz. 130
7. Arbeidsmarkt/werk/onderwijs
-
Blz. 131
Regionale actiepunten
-
Blz. 132
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 133
Toelichting 0.2 Burgerzaken
-
Blz. 134
Toelichting 0.3 Beheer overige gebouwen en gronden
-
Blz. 135
Toelichting 3.1 Economische ontwikkeling
-
Blz. 136
Toelichting 3.3 Bedrijvenloket en bedrijfsregelingen
-
Blz. 137
Toelichting 3.4 Economische promotie
-
Blz. 138
Toelichting 8.1 Ruimtelijke ordening
-
Blz. 139
Toelichting 0.10 Mutaties reserves
-
Blz. 140
Prestatie-indicatoren
-
Blz. 141
Programma 5 Onderwijs
-
Blz. 142
Programmavisie
-
Blz. 143
Trends en ontwikkelingen/Openbaar basisonderwijs
-
Blz. 144
Trends en ontwikkelingen/Onderwijsbeleid en leerlingenzaken
-
Blz. 145
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 146
Onderwijs/Openbaar basisonderwijs
-
Blz. 147
Openbaar basisonderwijs
-
Blz. 148
Onderwijs/Onderwijsbeleid en leerlingenzaken
-
Blz. 149
Onderwijsbeleid en leerlingenzaken
-
Blz. 150
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 151
Toelichting 4.1 Openbaar basisonderwijs
-
Blz. 152
Toelichting 4.3 Onderwijsbeleid en leerlingenzaken
-
Blz. 153
Toelichting 0.10 Mutaties reserves
-
Blz. 154
Prestatie-indicatoren
-
Blz. 155
Programma 6 Cultuur, sport en groen
-
Blz. 156
Programmavisie
-
Blz. 157
Trends en ontwikkelingen/Sportbeleid en activering
-
Blz. 158
Trends en ontwikkelingen/Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie
-
Blz. 159
Trends en ontwikkelingen/Cultureel erfgoed
-
Blz. 160
Trends en ontwikkelingen/Media
-
Blz. 161
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 162
Sportbeleid en activering
-
Blz. 163
Continueren implementatie Bewegend Verbinden
-
Blz. 164
Individuele ondersteuning van mensen die willen sporten en ondersteuning van sportverenigingen
-
Blz. 165
Mensen met een beperking aan het sporten.
-
Blz. 166
Minimaal zwemdiploma A
-
Blz. 167
Onderzoek mogelijkheden sporten/bewegen in de buitenruimte
-
Blz. 168
'Vet Gezond'
-
Blz. 169
Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie
-
Blz. 170
Uitwerken actie 'Uitbreiding partners Koningsplein'
-
Blz. 171
Musea
-
Blz. 172
Continuering subsidieafspraken
-
Blz. 173
Cultureel erfgoed
-
Blz. 174
Aanvragen van subsidie bij de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed.
-
Blz. 175
Acties naar aanleiding van de vaststelling van Cultuur Historische Waardenkaarten.
-
Blz. 176
Gemeentelijke monument.
-
Blz. 177
Herzien Erfgoedbeleid 2013-2016.
-
Blz. 178
Inventariseren van wandkunst en kunst in de buitenruimte.
-
Blz. 179
Mogelijkheden duurzame instandhouding van het Huys en het landgoed onderzoeken.
-
Blz. 180
Opnemen van een cultuurhistorische en archeologische paragraaf.
-
Blz. 181
Toetsing ruimtelijke ontwikkelingen.
-
Blz. 182
Uitvoeren van subsidieregeling.
-
Blz. 183
Wij ontwikkelen initiatieven om de aandacht voor erfgoed te vergroten.
-
Blz. 184
Media
-
Blz. 185
Bibliotheek
-
Blz. 186
RTV Ridderkerk
-
Blz. 187
Openbaar groen en (openlucht)recreatie
-
Blz. 188
Aandacht biodiversiteit.
-
Blz. 189
Beter benutten, verbinden en ontsluiten van de groenstructuren.
-
Blz. 190
Integrale visie per wijk.
-
Blz. 191
Monitoren van de pilot ‘Wijziging uitvoering extern onderhoud’
-
Blz. 192
Ondersteunen burgerinitiatieven en bevorderen de participatie.
-
Blz. 193
Traditioneel schoolplein omvormen tot een groen-blauw schoolplein.
-
Blz. 194
Uitvoering aan de Waalvisie.
-
Blz. 195
Uitvoeringsprogramma klimaatadaptatie.
-
Blz. 196
Visie op de Voortuyn.
-
Blz. 197
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 198
Toelichting 5.1 Sportbeleid en activering
-
Blz. 199
Toelichting 5.3 Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie
-
Blz. 200
Toelichting 5.4 Musea
-
Blz. 201
Toelichting 5.5 Cultureel erfgoed
-
Blz. 202
Toelichting 5.6 Media
-
Blz. 203
Toelichting 5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie
-
Blz. 204
Toelichting 0.10 Mutaties reserves
-
Blz. 205
Prestatie-indicatoren
-
Blz. 206
Programma 7 Sociaal domein
-
Blz. 207
Programmavisie
-
Blz. 208
Trends en ontwikkelingen/Preventie en welzijn/Onderwijsbeleid en leerlingenzaken
-
Blz. 209
Trends en ontwikkelingen/Preventie en welzijn/Samenkracht en burgerparticipatie
-
Blz. 210
Trends en ontwikkelingen/Preventie en welzijn/Volksgezondheid
-
Blz. 211
Trends en ontwikkelingen/Basishulp en -ondersteuning/Wijkteams
-
Blz. 212
Trends en ontwikkelingen/Basishulp en -ondersteuning/Inkomensregelingen
-
Blz. 213
Trends en ontwikkelingen/Basishulp en -ondersteuning/Begeleide participatie en arbeidsparticipatie
-
Blz. 214
Trends en ontwikkelingen/Basishulp en -ondersteuning/Maatwerkvoorzieningen (Wmo)
-
Blz. 215
Trends en ontwikkelingen/Maat- en specialistisch werk/Maatwerkdienstverlening 18+
-
Blz. 216
Trends en ontwikkelingen/Maat- en specialistisch werk/Maatwerkdienstverlening 18-
-
Blz. 217
Trends en ontwikkelingen/Maat- en specialistisch werk/Geëscaleerde zorg 18+
-
Blz. 218
Trends en ontwikkelingen/Maat- en specialistisch werk/Geëscaleerde zorg 18-
-
Blz. 219
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 220
Preventie en welzijn / Onderwijsbeleid en leerlingenzaken
-
Blz. 221
Passende aanpak om jongeren op passende opleiding te houden of te krijgen.
-
Blz. 222
Signalen op onderwijs- ontwikkelingsachterstanden oppakken.
-
Blz. 223
Preventie en welzijn / Samenkracht en burgerparticipatie
-
Blz. 224
Jongerenraad.
-
Blz. 225
Kinderburgemeester.
-
Blz. 226
Opstellen meerjarenplan jeugdparticipatie.
-
Blz. 227
Organiseren van jeugdparticipatie-activiteiten.
-
Blz. 228
Preventie en welzijn / Volksgezondheid/Gezondheid en preventie
-
Blz. 229
Gezondheid en preventie. Realiseren en optimaliseren van samenwerking.
-
Blz. 230
Gezondheid en preventie. Aanbieden verschillende preventieve cursussen.
-
Blz. 231
Gezondheid en preventie. Home-Start ondersteunt.
-
Blz. 232
Gezondheid en preventie. Realiseren lokale coalitie.
-
Blz. 233
Gezondheid en preventie. Realiseren van voldoende passend preventief aanbod.
-
Blz. 234
Gezondheid en preventie. Realiseren voldoende aanbod.
-
Blz. 235
Gezondheid en preventie. Sociale kaart online.
-
Blz. 236
Gezondheid en preventie. Vergroten besef negatieve gevolgen alcohol, drugs en gamen.
-
Blz. 237
Gezondheid en preventie. Versterken opvoed- en opgroeiondersteuning.
-
Blz. 238
Preventie en welzijn/Volksgezondheid/Welzijn
-
Blz. 239
Welzijn. Actief in eigen buurt.
-
Blz. 240
Welzijn. Inzet vrijwilligers en mantelzorgers.
-
Blz. 241
Welzijn. Samenwerkingsovereenkomst Ketenzorg Dementie.
-
Blz. 242
Welzijn. Voorkomen en bestrijden eenzaamheid.
-
Blz. 243
Basishulp en -ondersteuning / Wijkteams
-
Blz. 244
Aangaan en onderhouden relaties met zorgaanbieders.
-
Blz. 245
Optimaliseren samenwerking.
-
Blz. 246
Organiseren netwerkbijeenkomsten.
-
Blz. 247
Zorgen voor integratie van kennis en expertise.
-
Blz. 248
Basishulp en -ondersteuning / Inkomensregelingen
-
Blz. 249
Doorontwikkeling Ridderkerkpas.
-
Blz. 250
Financiële ondersteuning voor zwemles.
-
Blz. 251
Basishulp en -ondersteuning / Begeleide- en arbeidsparticipatie
-
Blz. 252
Begeleide en arbeidsparticipatie. Met structurele investeringen in fundament intensief en gericht begeleiden van inwoners.
-
Blz. 253
Begeleide en arbeidsparticipatie. Statushouders
-
Blz. 254
Begeleide en arbeidsparticipatie. Versterken van de verbinding tussen ondernemers, onderwijs, organisaties en overheid.
-
Blz. 255
Basishulp en -ondersteuning / Maatwerkvoorzieningen (Wmo)
-
Blz. 256
Maatwerkvoorzieningen (Wmo). Opnieuw stellen we middelen vanuit het innovatiefonds beschikbaar.
-
Blz. 257
Maat- en specialistisch werk / Maatwerkdienstverlening 18+/Schulddienstverlening
-
Blz. 258
Schulddienstverlening. Intensiveren van de samenwerking met partners betrokken bij vroegsignalering.
-
Blz. 259
Schulddienstverlening. Kennisverbreding van de professionals in de wijkteams
-
Blz. 260
Schulddienstverlening. Meer aandacht geven aan het onderwerp schulddienstverlening.
-
Blz. 261
Maat- en specialistisch werk/Maatwerkdienstverlening 18+/Beschermd wonen en Maatschappelijk Opvang
-
Blz. 262
Beschermd wonen en Maatschappelijke opvang, afstemming en samenwerking in de regio.
-
Blz. 263
Maat- en specialistisch werk / Maatwerkdienstverlening 18-
-
Blz. 264
Aanpassen van de administratieve processen ten gevolge van het nieuwe woonplaatsbeginsel.
-
Blz. 265
Bieden van voldoende en passende jeugdhulp samen met gecontracteerde aanbieders.
-
Blz. 266
Inzet op verbinding tussen wijkteams met pleegzorgmedewerkers.
-
Blz. 267
Meer sturing vanuit de gemeente op de verwijzingen naar jeugdhulp.
-
Blz. 268
Onderhouden samenwerkingsrelatie met huis- en jeugdartsen.
-
Blz. 269
Onderzoeken van de (financiële) gevolgen van het nieuwe woonplaatsbeginsel.
-
Blz. 270
Verbetering van de werkprocessen rondom op- en afschalen van hulp.
-
Blz. 271
Maat- en specialistisch werk / Geëscaleerde zorg 18+
-
Blz. 272
Werken aan de totstandkoming van een actieplan personen met verward gedrag.
-
Blz. 273
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 274
Toelichting 2.5 Openbaar vervoer
-
Blz. 275
Toelichting 4.3 Onderwijsbeleid en leerlingenzaken
-
Blz. 276
Toelichting 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie
-
Blz. 277
Toelichting 6.2 Wijkteams
-
Blz. 278
Toelichting 6.3 Inkomensregelingen
-
Blz. 279
Toelichting 6.4 Begeleide participatie
-
Blz. 280
Toelichting 6.5 Arbeidsparticipatie
-
Blz. 281
Toelichting 6.6 Maatwerkvoorzieningen (WMO)
-
Blz. 282
Toelichting 6.71 Maatwerkdienstverlening 18+
-
Blz. 283
Toelichting 6.72 Maatwerkdienstverlening 18-
-
Blz. 284
Toelichting 6.81 Geëscaleerde zorg 18+
-
Blz. 285
Toelichting 6.82 Geëscaleerde zorg 18-
-
Blz. 286
Toelichting 7.1 Volksgezondheid
-
Blz. 287
Toelichting 0.10 Mutaties reserves
-
Blz. 288
Prestatie-indicatoren
-
Blz. 289
Programma 8 Gezondheid en duurzaamheid
-
Blz. 290
Programmavisie
-
Blz. 291
Trends en ontwikkelingen/Volksgezondheid
-
Blz. 292
Trends en ontwikkelingen/Riolering
-
Blz. 293
Trends en ontwikkelingen/Afval
-
Blz. 294
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 295
Volksgezondheid
-
Blz. 296
Bestrijding eenzaamheid.
-
Blz. 297
Inzet voor de totstandkoming van een regionaal preventieakkoord.
-
Blz. 298
Opstellen van een nieuwe nota gezondheidsbeleid voor vier jaar
-
Blz. 299
Riolering
-
Blz. 300
Communicatie om bewustwording te stimuleren.
-
Blz. 301
Vervangingsopgave van riolering en klimaatadaptatie.
-
Blz. 302
Afval
-
Blz. 303
Communicatie.
-
Blz. 304
Restafval.
-
Blz. 305
Scheiden van grondstoffen.
-
Blz. 306
Milieubeheer
-
Blz. 307
Beheersen gemeentelijke bodemproblematiek.
-
Blz. 308
Bijdragen aan behoud goede drinkwaterkwaliteit.
-
Blz. 309
Verbeteren van luchtkwaliteit.
-
Blz. 310
Verlagen risico’s gevaarlijke stoffen.
-
Blz. 311
Verminderen van het aantal geluidgehinderden.
-
Blz. 312
Milieubeheer/Duurzaamheid
-
Blz. 313
Milieubeheer/Duurzaamheid
-
Blz. 314
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 315
Toelichting 1.2 Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 316
Toelichting 7.1 Volksgezondheid
-
Blz. 317
Toelichting 7.2 Riolering
-
Blz. 318
Toelichting 7.3 Afval
-
Blz. 319
Toelichting 7.4 Milieubeheer
-
Blz. 320
Toelichting 8.1 Ruimtelijke ordening
-
Blz. 321
Toelichting 0.10 Mutaties reserves
-
Blz. 322
Prestatie-indicatoren
-
Blz. 323
Programma 9 Ruimtelijke ontwikkeling, wonen en maatschappelijk vastgoed
-
Blz. 324
Programmavisie
-
Blz. 325
Trends en ontwikkelingen/Fysieke bedrijfsinfrastructuur
-
Blz. 326
Trends en ontwikkelingen/Onderwijshuisvesting
-
Blz. 327
Trends en ontwikkelingen/Begraafplaatsen
-
Blz. 328
Trends en ontwikkelingen/Ruimtelijke ordening
-
Blz. 329
Trends en ontwikkelingen/Grondexploitaties (niet bedrijventerreinen)
-
Blz. 330
Trends en ontwikkelingen/Wonen en bouwen
-
Blz. 331
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 332
Fysieke bedrijfsinfrastructuur
-
Blz. 333
Actualiseren en monitoren grondexploitatie Cornelisland.
-
Blz. 334
Verkoop bouwgrond Cornelisland.
-
Blz. 335
Verkoop bouwgrond Nieuw-Reijerwaard.
-
Blz. 336
Onderwijshuisvesting
-
Blz. 337
Afronden pilot ‘Beheersbare onderwijshuisvesting Ridderkerk’.
-
Blz. 338
Overleg met de schoolbesturen over de realisatie van toegekende huisvestingsvoorzieningen.
-
Blz. 339
Accommodaties (inclusief sport)
-
Blz. 340
AIAP
-
Blz. 341
Gemeentelijke gebouwen geïnspecteerd met betrekking tot de duurzaamheid.
-
Blz. 342
Huisvestingsmogelijkheden bibliotheek.
-
Blz. 343
Begraafplaatsen
-
Blz. 344
Geplande uitbreiding begraafplaats Vredehof.
-
Blz. 345
Ruimen diverse algemene graven.
-
Blz. 346
Vrijwilligers begraafplaats Vredehof verrichten divers onderhoud.
-
Blz. 347
Wijze van beheer en onderhoud van begraafplaatsen onderzoeken en vastleggen.
-
Blz. 348
Ruimtelijke ordening
-
Blz. 349
Beschrijven van de gewenste transformatie van Centrum Oost in een gebiedsvisie.
-
Blz. 350
Gebiedsvisie Rivieroevers, Oosterpark en Verenambacht.
-
Blz. 351
Kaart met beoogde grenzen bestemmingsplannen/omgevingsplannen.
-
Blz. 352
Marktinitiatieven dragen bij aan gemeentelijke ambitie.
-
Blz. 353
Start met strategisch langetermijnprogramma AIAP-RO.
-
Blz. 354
Toewerken naar actuele thematische ruimtelijke bestemmingsplannen.
-
Blz. 355
Grondexploitaties (niet bedrijventerrein)
-
Blz. 356
Actualiseren en monitoren grondexploitatie Het Zand en afronden grondexploitatie Lagendijk.
-
Blz. 357
Verkoop bouwgrond fase 6 Het Zand en Driehoek Het Zand en aanbesteden fase 7 Het Zand.
-
Blz. 358
Voltooien project Lagendijk (Van Peltterrein).
-
Blz. 359
Wonen en bouwen
-
Blz. 360
Bijdragen aan gewenste differentiatie en kwaliteit woningvoorraad.
-
Blz. 361
Monitoren van sociale voorraad.
-
Blz. 362
Samen met Wooncompas onderzoek doen naar nieuwe vormen.
-
Blz. 363
Uitvoering geven aan het Regioakkoord.
-
Blz. 364
Uitwerken aanpak verbeteren woningvoorraad.
-
Blz. 365
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 366
Toelichting 0.3 Beheer overige gebouwen en gronden
-
Blz. 367
Toelichting 3.2 Fysieke bedrijfsinfrastructuur
-
Blz. 368
Toelichting 4.2 Onderwijshuisvesting
-
Blz. 369
Toelichting 5.2 Sportaccommodaties
-
Blz. 370
Toelichting 7.5 Begraafplaatsen
-
Blz. 371
Toelichting 8.1 Ruimtelijke ordening
-
Blz. 372
Toelichting 8.2 Grondexploitatie (niet bedrijventerreinen)
-
Blz. 373
Toelichting 8.3 Wonen en bouwen
-
Blz. 374
Toelichting 0.10 Mutaties reserves
-
Blz. 375
Prestatie-indicatoren
-
Blz. 376
Niet in de programma's opgenomen lasten en baten
-
Blz. 377
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 378
Toelichting 0.4 Overhead
-
Blz. 379
Toelichting 0.5 Treasury
-
Blz. 380
Toelichting 0.61 OZB woningen
-
Blz. 381
Toelichting 0.62 OZB niet-woningen
-
Blz. 382
Toelichting 0.63 Parkeerbelasting
-
Blz. 383
Toelichting 0.64 Belastingen overig
-
Blz. 384
Toelichting 0.7 Algemene uitkering en overige uitkeringen gemeentefonds
-
Blz. 385
Toelichting 0.8 Overige baten en lasten
-
Blz. 386
Toelichting 0.9 Vennootschapsbelasting (VpB)
-
Blz. 387
Toelichting 0.10 Mutaties reserves
-
Blz. 388
Jaarrekening
-
Blz. 389
Balans
-
Blz. 390
Balanspositie
-
Blz. 391
Balans
-
Blz. 392
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 393
Programma's
-
Blz. 394
Mutaties in reserves
-
Blz. 395
Gerealiseerd resultaat
-
Blz. 396
Overzicht van algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 397
Overzicht overhead
-
Blz. 398
Bedrag heffing vennootschapsbelasting
-
Blz. 399
Onvoorzien
-
Blz. 400
Toelichtingen
-
Blz. 401
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 402
Inleiding
-
Blz. 403
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 404
Balans
-
Blz. 405
Toelichting op de balans per 31 december
-
Blz. 406
Toelichting
-
Blz. 407
Activa
-
Blz. 408
Passiva
-
Blz. 409
Overzicht mutaties in de algemene reserve
-
Blz. 410
Toelichting op reserves en mutaties
-
Blz. 411
Algemene reserves
-
Blz. 412
Onderhoudsreserves
-
Blz. 413
Bestemmingsreserves
-
Blz. 414
Voorzieningen
-
Blz. 415
Toelichting op voorzieningen en mutaties
-
Blz. 416
Voorzieningen voor verplichtingen, verliezen en risico 's
-
Blz. 417
Voorzieningen voor middelen derden met bestedingsverplichtingen
-
Blz. 418
Vaste schulden
-
Blz. 419
Vlottende passiva
-
Blz. 420
Overige niet uit de balans blijkende verplichtingen met borgstellingen en garanties
-
Blz. 421
Toelichting op het overzicht van lasten en baten
-
Blz. 422
Toelichting op het overzicht van lasten en baten
-
Blz. 423
Overzicht eenmalige lasten en baten
-
Blz. 424
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 425
COVID-19 (Corona) virus
-
Blz. 426
Analyse van begrotingsafwijkingen en begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 427
Analyse begrotingsafwijkingen en begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 428
Toelichtingen bij programma's
-
Blz. 429
Toelichtingen bij investeringen
-
Blz. 430
Informatie Wet normering topinkomens
-
Blz. 431
Wet normering topinkomens
-
Blz. 432
Staat van investeringen
-
Blz. 433
Staat van investeringen
-
Blz. 434
Toelichting op staat van investeringen
-
Blz. 435
SiSa-bijlage bij de jaarrekening
-
Blz. 436
Sisa bijlage bij de jaarrekening
-
Blz. 437
Bijlage overzicht van de gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 438
Bijlage taakvelden
-
Blz. 439
Bijlage taakvelden
-
Blz. 440
Paragrafen
-
Blz. 441
Paragraaf 1 Lokale heffingen
-
Blz. 442
Inleiding
-
Blz. 443
Overzicht geraamde en gerealiseerde opbrengsten belastingen en lokale heffingen
-
Blz. 444
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 445
Lokale lastendruk
-
Blz. 446
Paragraaf 2 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 447
Aanleiding en achtergrond
-
Blz. 448
Risicoprofiel
-
Blz. 449
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 450
Relatie benodigde en beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 451
Trends en ontwikkelingen risicoprofiel
-
Blz. 452
Kengetallen
-
Blz. 453
Paragraaf 3 Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 454
Inleiding
-
Blz. 455
Openbare verlichting
-
Blz. 456
Civiele kunstwerken
-
Blz. 457
Openbaar groen, inclusief recreatiegebieden
-
Blz. 458
Speelterreinen
-
Blz. 459
Wegen, fiets- en voetpaden (verhardingen)
-
Blz. 460
Riolering
-
Blz. 461
Waterhuishouding
-
Blz. 462
Afvalinzameling
-
Blz. 463
Haven
-
Blz. 464
Gebouwen
-
Blz. 465
Paragraaf 4 Financiering
-
Blz. 466
Inleiding
-
Blz. 467
Wettelijke kaders en treasurystatuut
-
Blz. 468
Rentevisie en rentebeleid
-
Blz. 469
Renterisicobeheer
-
Blz. 470
De liquiditeitsplanning en de financieringsbehoefte
-
Blz. 471
Renteomslag
-
Blz. 472
Schatkistbankieren
-
Blz. 473
Garantstelling
-
Blz. 474
Kas- en relatiebeheer
-
Blz. 475
Paragraaf 5 Bedrijfsvoering
-
Blz. 476
GR BAR-organisatie
-
Blz. 477
Eenduidige Normatiek Single Information Audit
-
Blz. 478
Paragraaf 6 Verbonden partijen
-
Blz. 479
Inleiding
-
Blz. 480
Visie verbonden partijen
-
Blz. 481
Besteding op de raadsprogramma's
-
Blz. 482
Paragraaf 7 Grondbeleid
-
Blz. 483
Doel
-
Blz. 484
Inleiding
-
Blz. 485
Het Zand
-
Blz. 486
Lagendijk (van Peltterrein)
-
Blz. 487
Cornelisland
-
Blz. 488
Anjerstraat
-
Blz. 489
Actuele prognose uitkomst totale grondexploitatie
-
Blz. 490
Gerealiseerde winstneming
-
Blz. 491
Paragraaf 8 Corona
-
Blz. 492
Coronarapportage
-
Blz. 493
Bijlagen
-
Blz. 494
Bijlage 1 Doorgeschoven prestaties van 2020 naar 2021
-
Blz. 495
Exploitatie
-
Blz. 496
Bijlage 2 Overzicht verstrekte subsidies
-
Blz. 497
Bijlage 2 Overzicht verstrekte subsidies
-
Blz. 498
Bijlage 3 Overzicht verwerving subsidies
-
Blz. 499
Bijlage 3 Overzicht verwerving subsidies
-
Blz. 500
Bijlage 4 Interbestuurlijk toezicht
-
Blz. 501
Bijlage 4 Interbestuurlijk toezicht
-
Blz. 502
Bijlage 5 Prestatie-indicatoren
-
Blz. 503
Bijlage 5 Prestatie-indicatoren
-
Blz. 504
Bijlage 6 Rechtmatigheidsverklaring
-
Blz. 505
Inleiding
-
Blz. 506
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 507
Toelichting op de geconstateerde afwijkingen en te nemen beheersmaatregelen
-
Blz. 508
Bijlage 7 Bestuursrapportage Sociaal domein
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap