In 2020 is het hoofdveld van RVVH verplaatst en is het nieuwe Sportpark Ridderkerk opgeleverd.

In het AIAP was vastgesteld dat er naar meerdere locaties moet worden gekeken om de Rowdies te herhuisvesten. In 2020 heeft een herhuisvestingsonderzoek plaatsgevonden. Hier is uit voortgekomen dat het Oosterpark de voorkeurslocatie is. De gemeenteraad heeft voorlopig met deze voorkeurslocatie ingestemd en een investeringsbedrag voor herontwikkeling vastgesteld. De gemeenteraad besloot namelijk ook locatie Zuid-zuid aanvullend te onderzoeken als optie. Dit aanvullende onderzoek was in 2020 nog niet afgerond.

In 2020 zijn we gestart met de planvorming voor herontwikkeling van de Sporthal Drievliet. Dit is nodig om het project goed te kunnen aanbesteden. Daarnaast zijn we gestart met de voorbereidende werkzaamheden voor de projecten Gebiedsvisie sportpark Bolnes, Gemini College, de Loods en de Gooth en CBS De Wingerd (met kinderopvang en BSO).

We hebben met de gebruikers van IKC De Noord het programma van eisen opgesteld.

Sport Service Ridderkerk heeft diverse keuringen met betrekking tot veiligheid uitgevoerd. De veiligheid bij zwembad de Fakkel heeft extra aandacht gekregen. Zo zijn er toegangspoortjes geplaatst, is het cameratoezicht verbeterd en is een verhoogd hek rondom het buitenterrein geplaatst. In 2020 scoorden we een ruime voldoende op het gebied van hygiëne in het zwembad.