Op 2 juli 2020 is het Mobiliteitsplan Ridderkerk door de gemeenteraad vastgesteld. We zijn gestart met de uitwerking van de programma's: 'aanpak verkeersveiligheidsknelpunten' en 'ontbrekende schakels fietsnetwerk'. Vanuit het programma 'aanpak verkeersveiligheidsknelpunten' is in 2020 een project gestart genaamd 'Prikker op de kaart'. De resultaten uit dit onderzoek worden samen met de subsidieregelingen vanuit het Rijk en MRDH vertaald naar een verkeersveiligheidsplan Ridderkerk. Alle werkzaamheden om de subsidie te verkrijgen zijn in 2020 uitgevoerd. Vervolgens is in 2020 gestart met de samenvoeging van alle plannen en acties. Hierin komen ook concrete maatregelen voor fietsinfrastructuur voor, zoals kantmarkering op fietspaden.