Vanwege de corona-maatregelen konden er gedurende het jaar minder fysieke bedrijfsbezoeken en fysiek overleg plaatsvinden. Met inachtneming van de regels is deels fysiek, deels digitaal contact gehouden met het lokale netwerk. Het was in 2020 vanwege de ontwikkelingen rond corona namelijk nog belangrijker om het sentiment van de ondernemers en het lokale netwerk te voelen dan anders. Het Ondernemersplatform heeft hier een belangrijke rol in gespeeld als klankbord vanuit het bedrijfsleven in brede zin. Daarnaast heeft er ook digitaal Horeca-overleg plaatsgevonden. Dit laatste overleg heeft op initiatief van Ridderkerk in samenwerking met de gemeente Nissewaard onder andere geleid tot een brandbrief vanuit de MRDH aan het kabinet over de benarde positie van de horeca. Ook heeft er met enige regelmaat overleg plaatsgevonden met de verschillende BIZ-besturen (BIZ staat voor Bedrijven Investeringszone), waaronder die van het Winkelhart Ridderkerk. Op basis van alle geluiden uit de markt heeft de gemeente getracht zoveel mogelijk mee te denken met de ondernemers en zijn gerichte maatregelen genomen.