Communicatie.
In maart is de nieuwe website van de NV BAR-Afvalbeheer gelanceerd, die meer overzicht en gebruikersgemak met zich meebracht. De BAR-afvalapp is in 2020 zo’n 40.000 keer gedownload en op Facebook had de NV BAR-Afvalbeheer aan het eind van het jaar ruim 750 en op Instagram 150 volgers. Vanaf maart zijn gemiddeld twee keer per week berichten op sociale media geplaatst, bijvoorbeeld m.b.t. ‘dagelijkse’ zaken (zoals wijzigingen in routes), bewustwording van afvalscheiding en berichten met een positieve insteek. Iedere post werd gemiddeld door ongeveer 5.000 inwoners bekeken. De websitepagina's werden zo’n 9.000 keer per maand bezocht.
De crisiscommunicatie gedurende de eerste coronagolf heeft veel effort gevraagd. Het Klant Contact Centrum (KCC) van de BAR-Organisatie was enige tijd overbelast. Dit is verholpen door het opzetten van een directe telefoonlijn naar de front office van de NV BAR-Afvalbeheer. Hierdoor konden inwoners rechtstreeks, efficiënt en snel geholpen worden. De resultaten hiervan waren positief. Inwoners waren tevreden met de verbeterde dienstverlening. De korte wachttijden en het directe contact met medewerkers van de NV BAR-Afvalbeheer werden zeer gewaardeerd.
Aan reacties op sociale mediaberichten is te merken dat inwoners in 2020 positiever over afvalinzameling zijn geworden.