In 2020 hebben we een aantal concrete maatregelen uitgevoerd om fietsverkeer te faciliteren en daardoor fietsers meer ruimte te bieden:

• Ringdijk: realiseren van een fietspad op de kruin van de dijk (als onderdeel van de snelfietsroute F15);
  • Ringdijk: op het wegvak Ringdijk is een 30 km/u-zone gerealiseerd met daarbij een herinrichting door middel van het toepassen van fietsstroken;
  • F15: verder implementeren van de fietsroute op de locaties Ringdijk, Rijksstraatweg, Mauritsweg en Vlasstraat;
  • Klein onderhoud aan diverse fietspaden, waaronder de Geerlaan en de Vlietlaan.

Daarnaast hebben we eind 2020 een aanbesteding uitgevoerd voor het groot onderhoud van diverse fietspaden in Ridderkerk (bijvoorbeeld Rijnsingel). De daadwerkelijke onderhoudswerkzaamheden zijn niet in 2020 gestart. In 2020 is ook gestart met verkenningen naar het opwaarderen van fietsenstallingsvoorzieningen. Dit komt voort uit het Mobiliteitsplan Ridderkerk, het Ontwikkelperspectief Centrum en de Verdiepingsstudie HOV.