Met de schoolbesturen voeren wij overleg over de realisatie van de toegekende huisvestingsvoorzieningen.

• De gemeente bereidt samen met schoolbestuur OZHW de vervangende nieuwbouw van het Gemini College inclusief sportzaal op Sportpark Ridderkerk voor.
  • Schoolbestuur LEV-WN (voorheen GPO-WN, Gereformeerd Primair Onderwijs West Nederland) bereidt de vervangende nieuwbouw van basisschool De Driemaster aan de Randweg voor.
  • In 2020 starten de schoolbesturen RVKO (Rotterdamse Vereniging voor Katholiek Onderwijs) en PCPOBR (Protestants Christelijk Primair Onderwijs Barendrecht en Ridderkerk) met de voorbereiding/
    realisatie van uitbreidingen van de basisscholen Dr. Schaepmanschool en CBS De Fontein.
  • In de actualisatie van het Integraal Accommodatieplan is vervangende nieuwbouw van CBS De Wingerd en OBS De Noord opgenomen. We verwachten hiervoor de aanvragen voor het Huisvestingsprogramma 2021.