Sitemap
-
Jaarstukken 2024 Blz. 1
-
Programma’s Blz. 2
-
Voorwoord Blz. 3
-
Leeswijzer Blz. 4
-
Algemene toelichting Blz. 5
-
Toelichting Blz. 7
-
Jaarverslag Blz. 8
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Participatiebeleid. Blz. 25
-
Participatie-instrumenten. Blz. 27
-
Wijkregie. Blz. 29
-
Datagedreven werken. Blz. 31
-
Archivering. Blz. 33
-
Aansluiting bij e-Depot Blz. 34
-
-
-
Wat heeft het gekost? Blz. 35
-
Toelichting 0.1 Bestuur Blz. 36
-
Toelichting 0.2 Burgerzaken Blz. 37
-
Indicatoren Blz. 38
-
-
Programma 2 Veiligheid Blz. 39
-
-
Veiligheid en veiligheidsgevoel. Blz. 41
-
-
Politie en Ridderkerk. Blz. 46
-
Veiligheid en leefbaarheid. Blz. 48
-
-
-
-
Veiligheidsplan. Blz. 57
-
-
Wat heeft het gekost? Blz. 59
-
Indicatoren Blz. 62
-
-
-
-
Goed openbaar vervoer. Blz. 65
-
-
-
Snelheid van verkeer. Blz. 76
-
Herinrichting centrumring. Blz. 78
-
-
-
-
Wat heeft het gekost? Blz. 84
-
Toelichting 2.2 Parkeren Blz. 86
-
Toelichting 2.5 Openbaar vervoer Blz. 89
-
-
Programma 4 Economie Blz. 91
-
-
-
AGF en Dutch Fresh Port. Blz. 95
-
-
Ondernemers en de Ridderkerkpas. Blz. 99
-
-
Wat heeft het gekost? Blz. 101
-
Toelichting 3.4 Economische promotie Blz. 105
-
Indicatoren Blz. 106
-
-
Programma 5 Onderwijs Blz. 107
-
Wat heeft het gekost? Blz. 120
-
Toelichting 4.2 Onderwijshuisvesting Blz. 122
-
Toelichting 0.10 Mutaties reserves Blz. 124
-
Indicatoren Blz. 125
-
-
-
Cultuur in Ridderkerk. Blz. 128
-
De Ridderkerkse geschiedenis. Blz. 130
-
75 jaar Molukkers in Ridderkerk. Blz. 133
-
Het wapen van Ridderkerk. Blz. 135
-
Opstellen Uitagenda. Blz. 137
-
-
Sportaccommodaties. Blz. 141
-
-
Recreatiegebied bij rivier De Noord. Blz. 146
-
Gezonde leefstijl bij jongeren. Blz. 150
-
Vrijwilligers en verenigingen. Blz. 152
-
-
-
Wat heeft het gekost? Blz. 156
-
Toelichting 5.2 Sportaccommodaties Blz. 158
-
Toelichting 5.4 Musea Blz. 160
-
Toelichting 5.5 Cultureel erfgoed Blz. 161
-
Toelichting 5.6 Media Blz. 162
-
Toelichting 0.10 Mutaties reserves Blz. 164
-
Indicatoren Blz. 165
-
-
Programma 7 Sociaal domein Blz. 166
-
-
Uitkeringsgerechtigden en een baan. Blz. 168
-
Een sociale (wijk)werkplaats. Blz. 171
-
Landelijke Hervormingsagenda Jeugd. Blz. 173
-
De weg naar goede zorgvoorzieningen. Blz. 175
-
Zorgwekkend en verward gedrag. Blz. 177
-
-
-
Eenzaamheid. Blz. 183
-
Vrijwilligers en mantelzorgers. Blz. 185
-
-
Wat heeft het gekost? Blz. 188
-
Toelichting 6.3 Inkomensregelingen Blz. 191
-
Toelichting 6.4 WSW en Beschut werk Blz. 192
-
Toelichting 6.5 Arbeidsparticipatie Blz. 193
-
Toelichting 6.71B Begeleiding (WMO) Blz. 196
-
Toelichting 6.71C Dagbesteding (WMO) Blz. 197
-
Toelichting 6.73A Pleegzorg Blz. 204
-
Toelichting 6.82A Jeugdbescherming Blz. 209
-
Toelichting 6.82B Jeugdreclassering Blz. 210
-
Toelichting 0.10 Mutaties reserves Blz. 211
-
Indicatoren Blz. 212
-
-
-
-
-
-
Bedrijventerrein Nieuw Reijerwaard. Blz. 219
-
Grofvuil en het afvalaanbiedstation. Blz. 221
-
Prettige en schone leefomgeving. Blz. 224
-
-
-
Wat heeft het gekost? Blz. 231
-
Toelichting 7.1 Volksgezondheid Blz. 232
-
Toelichting 7.2 Riolering Blz. 233
-
Toelichting 7.3 Afval Blz. 234
-
Toelichting 7.4 Milieubeheer Blz. 235
-
Toelichting 0.10 Mutaties reserves Blz. 237
-
Indicatoren Blz. 238
-
-
-
-
De groene kraag van Ridderkerk. Blz. 241
-
Het Ridderkerkse woningaanbod. Blz. 245
-
Toekomststrategie voor woningaanbod. Blz. 247
-
-
-
-
-
-
Hoogbouw in Ridderkerk. Blz. 259
-
-
-
-
-
Zwembad De Fakkel. Blz. 272
-
-
-
-
Wat heeft het gekost? Blz. 278
-
Toelichting 8.3 Wonen en bouwen Blz. 281
-
Toelichting 0.10 Mutaties reserves Blz. 282
-
Indicatoren Blz. 283
-
-
-
-
Financiële positie van Ridderkerk. Blz. 286
-
-
-
-
Wat heeft het gekost? Blz. 292
-
Toelichting 0.4 Overhead Blz. 294
-
Toelichting 0.5 Treasury Blz. 295
-
Toelichting 0.61 OZB woningen Blz. 296
-
Toelichting 0.62 OZB niet-woningen Blz. 297
-
Toelichting 0.63 Parkeerbelasting Blz. 298
-
Toelichting 0.64 Belastingen overig Blz. 299
-
Toelichting 0.10 Mutaties reserves Blz. 303
-
Toelichting Blz. 304
-
Overzicht algemene dekkingsmiddelen Blz. 306
-
Overzicht overhead Blz. 307
-
Onvoorzien Blz. 309
-
-
-
Paragrafen Blz. 310
-
Paragraaf 1 Lokale heffingen Blz. 311
-
Inleiding Blz. 312
-
Uitgangspunten begroting 2024 Blz. 313
-
-
-
Ongebonden heffingen Blz. 315
-
Gebonden heffingen Blz. 316
-
Toelichting Gebonden heffingen Blz. 317
-
Kostendekkendheid Blz. 318
-
-
Kwijtscheldingsbeleid Blz. 319
-
Kwijtschelding Blz. 320
-
Aantallen Blz. 321
-
-
Lokale lastendruk Blz. 322
-
Woonlasten Ridderkerk Blz. 323
-
Landelijke positie Ridderkerk Blz. 327
-
-
-
-
Risicobeheersing Blz. 329
-
Aanleiding en achtergrond Blz. 330
-
Risicoprofiel Blz. 331
-
Risicosimulatie Blz. 332
-
Trends en ontwikkeling risicoprofiel Blz. 333
-
-
Weerstandsvermogen Blz. 334
-
Beschikbare weerstandscapaciteit Blz. 335
-
-
Kengetallen Blz. 337
-
Netto schuldquote Blz. 338
-
Solvabiliteitsratio Blz. 339
-
Grondexploitatie Blz. 340
-
Structurele exploitatieruimte Blz. 341
-
Belastingcapaciteit Blz. 342
-
Conclusie over huidig risicoprofiel Blz. 343
-
-
-
-
Inleiding Blz. 345
-
Waardecreatie Nieuw Reijerwaard Blz. 346
-
-
Openbare verlichting Blz. 347
-
Kerncijfers Blz. 348
-
Beheer Blz. 349
-
Terugblik Blz. 350
-
Budget Blz. 351
-
-
Civiele kunstwerken Blz. 352
-
Kerncijfers Blz. 353
-
Beheer Blz. 354
-
Terugblik Blz. 355
-
Budget Blz. 356
-
-
-
Kerncijfers Blz. 358
-
Beheer Blz. 359
-
Terugblik Blz. 360
-
Budget Blz. 361
-
-
Speelterreinen Blz. 362
-
Kerncijfers Blz. 363
-
Beheer Blz. 364
-
Terugblik Blz. 365
-
Budget Blz. 366
-
-
-
Kerncijfers Blz. 368
-
Beheer Blz. 369
-
Terugblik Blz. 370
-
Budget Blz. 371
-
-
Riolering Blz. 372
-
Kerncijfers Blz. 373
-
Beheer Blz. 374
-
Terugblik Blz. 375
-
Budget Blz. 376
-
-
Waterhuishouding Blz. 377
-
Kerncijfers Blz. 378
-
Beheer Blz. 379
-
Terugblik Blz. 380
-
Budget Blz. 381
-
-
Afvalinzameling Blz. 382
-
Kerncijfers Blz. 383
-
Beheer Blz. 384
-
Terugblik Blz. 385
-
-
Haven Blz. 386
-
Kerncijfers Blz. 387
-
Beheer Blz. 388
-
Terugblik Blz. 389
-
Budget Blz. 390
-
-
Gebouwen Blz. 391
-
Kerncijfers Blz. 392
-
Beheer Blz. 393
-
Terugblik Blz. 394
-
Budget Blz. 395
-
-
-
Paragraaf 4 Financiering Blz. 396
-
Inleiding Blz. 397
-
Wettelijke kaders en treasurystatuut Blz. 398
-
Renterisicobeheer Blz. 399
-
Algemeen Blz. 400
-
Kasgeldlimiet Blz. 401
-
Renterisiconorm Blz. 402
-
-
Rentevisie en rentebeleid Blz. 403
-
Rentevisie Blz. 404
-
-
-
Algemeen Blz. 406
-
Leningenportefeuille Blz. 407
-
-
Renteomslag Blz. 408
-
Schatkistbankieren Blz. 409
-
Kas- en relatiebeheer Blz. 410
-
Garantstelling Blz. 411
-
-
Paragraaf 5 Bedrijfsvoering Blz. 412
-
Inleiding Blz. 413
-
Ambtelijke organisatie Blz. 414
-
Personeelskosten Blz. 415
-
Opleidingskosten Blz. 416
-
Overige kosten Blz. 417
-
-
Bijdrage De BedrijfsvoeringsPartner Blz. 419
-
Arbeidsmarkt Blz. 420
-
Communicatie Blz. 421
-
Huisvesting Blz. 422
-
Datagedreven werken Blz. 423
-
Rechtmatigheidsverantwoording Blz. 424
-
Begrotingscriterium Blz. 425
-
Voorwaardencriterium Blz. 426
-
Aanbevelingen Blz. 429
-
-
ENSIA Blz. 430
-
Inleiding Blz. 431
-
Scope Blz. 432
-
ENSIA-verantwoording Blz. 433
-
Afkortingen toelichting Blz. 434
-
-
-
Paragraaf 6 Verbonden partijen Blz. 435
-
Visie verbonden partijen Blz. 436
-
Besteding verbonden partijen Blz. 437
-
Gegevens verbonden partijen Blz. 438
-
-
Paragraaf 7 Grondbeleid Blz. 439
-
Financiële risico's Blz. 441
-
-
Cornelisland Blz. 443
-
Het Zand Blz. 444
-
Prunuslaan Blz. 445
-
-
Onderbouwing winstneming of verlies Blz. 446
-
Paragraaf 8 Openbaarheid Blz. 447
-
Inleiding Blz. 448
-
Woo contactfunctionaris Blz. 449
-
Passieve openbaarmaking Blz. 450
-
Actieve openbaarmaking Blz. 451
-
Informatiehuishouding op orde Blz. 452
-
-
-
Jaarrekening Blz. 453
-
Balans Blz. 454
-
Overzicht van baten en lasten Blz. 455
-
Baten en lasten per programma Blz. 456
-
Reservemutaties per programma Blz. 457
-
Gerealiseerd resultaat Blz. 458
-
Toelichtingen afwijkingen Blz. 459
-
-
Toelichtingen Blz. 460
-
-
Inleiding Blz. 462
-
Rechtmatigheidsverantwoording Blz. 464
-
Balans Blz. 465
-
-
-
Activa Blz. 467
-
Vaste activa Blz. 468
-
Vlottende activa Blz. 471
-
-
Rekening courant verhoudingen Blz. 474
-
-
Liquide middelen Blz. 475
-
Schatkistbankieren Blz. 476
-
EMU-saldo Blz. 477
-
-
Overlopende activa Blz. 478
-
-
Passiva Blz. 481
-
Vaste passiva Blz. 482
-
Eigen vermogen Blz. 483
-
Opbouw eigen vermogen Blz. 484
-
Algemene reserve Blz. 486
-
Mutaties algemene reserve Blz. 487
-
-
Onderhoudsreserves Blz. 488
-
Reserve Onderhoud en baggeren haven Blz. 489
-
Reserve Onderhoud verhardingen Blz. 490
-
Reserve Groot onderhoud gebouwen Blz. 492
-
-
Bestemmingsreserves Blz. 493
-
Reserve Beeldende kunst Blz. 494
-
Reserve Vpb grondexploitaties Blz. 498
-
Reserve Nieuw Reijerwaard Blz. 499
-
Reserve Groenvisie Blz. 500
-
Reserve Werken vanuit ecologie Blz. 501
-
Reserve Klimaatgelden (Warmtevisie) Blz. 502
-
Reserve Bodemonderzoek Wooncompas Blz. 503
-
Reserve Gebiedsfonds Rivieroevers Blz. 506
-
Reserve Sport Service Ridderkerk Blz. 507
-
Reserve Huisvesting Oekraïners Blz. 508
-
Reserve Afvalstoffenheffing Blz. 509
-
-
-
Voorzieningen Blz. 510
-
Opbouw voorzieningen Blz. 511
-
Inleiding Blz. 512
-
-
-
Voorziening wethouderspensioenen Blz. 514
-
Voorziening Verlofsparen Blz. 518
-
-
-
Voorziening Vervanging riolering Blz. 521
-
-
-
Waarborgsommen Blz. 526
-
-
Vlottende passiva Blz. 527
-
-
Overige schulden Blz. 529
-
-
Overlopende passiva Blz. 530
-
-
-
-
Staat van gewaarborgde geldleningen Blz. 536
-
-
-
-
-
Onvoorzien Blz. 542
-
-
-
Incidentele baten en lasten Blz. 544
-
Totaal Blz. 546
-
Structurele reservemutaties Blz. 547
-
Structureel rekeningsaldo Blz. 548
-
-
-
Informatie Wet normering topinkomens Blz. 550
-
Staat van investeringen Blz. 551
-
SiSa-bijlage bij de jaarrekening Blz. 553
-
Rechtmatigheidsverantwoording Blz. 555
-
-
Bijlagen Blz. 556
-
-
Exploitatie Blz. 558
-
Reservemutaties Blz. 559
-
-
Bijlage 3 Indicatoren Blz. 561
-
-