We werken aan een nieuwe nota inclusief uitvoeringsprogramma met als doel vitale inwoners die op een makkelijke manier een gezonde leefstijl kunnen hanteren. De acties uit het Lokaal Sportakkoord worden hierin meegenomen.
We gaan Vet Gezond samen met Facet Ridderkerk verder uitrollen en richten ons op alle inwoners.
We onderzoeken de mogelijkheden van sporten/bewegen in de buitenruimte in het licht van diverse gemeentelijke ontwikkelingen en samen met partners uit het veld.
Samen met partners (onder andere basisonderwijs) kijken hoe we kunnen bevorderen dat ieder kind de basisschool verlaat met minimaal een zwemdiploma A.
Ook gaan we met partners kijken (onder andere MEE Rotterdam Rijnmond en Facet Ridderkerk) hoe we mensen met een beperking aan het sporten krijgen die dat graag willen. Hiervoor plegen we meer inzet op het gebied van individuele ondersteuning van mensen die willen sporten en op ondersteuning van sportverenigingen die een aanbod willen ontwikkelen.