Met de schoolbesturen voeren wij overleg over de realisatie van de toegekende huisvestingsvoorzieningen:

• We bereiden samen met OZHW (Onderwijsgroep Zuid-Hollandse waarden) de start van de bouw van het nieuwe Gemini College op Sportpark Ridderkerk voor.
  • We werken samen met de schoolbesturen PCPOBR (Protestants Christelijk Primair Onderwijs Barendrecht en Ridderkerk) en OZHW aan bouwplannen voor de vervangende nieuwbouw van De Wingerd en De Noord inclusief gymzaal.
  • Schoolbestuur LEV-WN (scholengroep voor christelijk basisonderwijs West Nederland) werkt aan het ontwerp en de aanbesteding voor de nieuwbouw van De Driemaster. De leerlingen zijn tijdelijk gehuisvest aan de Platanenstraat 6.

We passen de verordening aan op het verwachte advies van de VNG. Het betreft onder andere aanpassingen op het gebied van renovatie en duurzaamheid.

We brengen de te verwachten uitgaven voor uitbreiding en vervanging in de komende jaren in beeld.