De ontwikkeling van Nieuw-Reijerwaard is belangrijk voor de verdere ontwikkeling van dit cluster binnen Ridderkerk. Naast de ruimte die dit terrein biedt, versterken wij het netwerk voor de ondernemers. Hierbij worden de andere ontwikkelingen op Verenambacht en BT-Oost meegenomen. Innovatie is daarbij een belangrijk speerpunt voor de komende jaren. Ridderkerk is een van de partners in Dutch Fresh Port (DFP), naast de provincie, de gemeenten Barendrecht en Rotterdam en uiteraard de ondernemers van DFP. Deze partners hebben een gebiedsperspectief vastgesteld om dit economische AGF-cluster toekomstbestendig te houden. Op het gebied van duurzaamheid, mobiliteit, innovatie en werkgelegenheid zetten we samen de schouders onder de ambities. Nieuw Reijerwaard maakt onderdeel uit van DFP. In 2021 werken we aan de afronding van een gedragen plan van aanpak (uitvoeringsagenda) voor de komende drie jaren met daarin de uitwerking van de bouwstenen op basis van het gebiedsperspectief DFP.