Geld (toelichting)

Het gemeentehuis is gevestigd aan het Koningsplein 1 in Ridderkerk en huisvest naast de gemeente ook de Bibliotheek AanZet, Stichting Vluchtelingenwerk, de Muziekschool, ’t Gilde, de wijkteams en Burgerzaken.

Sinds de inhuizing van de Bibliotheek AanZet in september 2020 wordt er ook ingezet op een samenwerking tussen de gemeente en de verschillende partners. Deze samenwerking is vastgelegd in het samenwerkingsplan en het beheerplan en heeft als doel om een gezamenlijke programmering te realiseren om elkaar te versterken in de maatschappelijke en culturele doelen en meer Ridderkerkers aan te trekken om deel te nemen aan de vernieuwde programmering. Daarnaast vinden en versterken ze elkaar in het optimaal gebruik van het pand, de diensten en in het beheer. Om hier ook in de uitingen daadwerkelijk invulling aan te geven is extra budget benodigd.