Programma 1 Bestuur en ondersteuning

Mutaties

Terug naar navigatie - Mutaties
BN/RB/DP
Mutatie 2025
Mutatie 2026
Mutatie 2027
Mutatie 2028
Lasten
0.1 Bestuur
De Bedrijfsvoeringspartner
Afwikkeling frictie- en projectkosten
BN/RB
-500.000
Kosten langdurig zieke medewerkers
-128.000
Griffie
Dubbele loonkosten griffiers
-120.000
-14.000
Totaal diverse mutaties < € 100.000
-19.100
0
-10.000
0
Doorgeschoven prestaties
BN
-26.100
0
0
0
Totaal mutaties Lasten
-793.200
-14.000
-10.000
0
Baten
Totaal mutaties Baten
0
0
0
0
Saldo mutaties Baten en Lasten
-793.200
-14.000
-10.000
0
Onttrekkingen
Algemene reserve
Dekking afwikkeling frictie- en projectkosten
BN/RB
500.000
Doorgeschoven prestaties
BN
26.100
Totaal mutaties Onttrekkingen
526.100
0
0
0
Saldo mutaties Reserves
526.100
0
0
0
Saldo mutaties Bestuur en ondersteuning
-267.100
-14.000
-10.000
0

Toelichting 0.1 Bestuur

Terug naar navigatie - Toelichting 0.1 Bestuur

De BedrijfsvoeringsPartner (nadeel € 628.000)

  • De gemeenteraad heeft op 16 december 2024 eenmalig budget beschikbaar gesteld (€ 500.000) voor de afwikkeling van de frictie- en projectkosten die samenhangen met de ontvlechting en de herinrichting van de gezamenlijke bedrijfsvoeringsorganisatie bij DBP. De kosten ad € 500.000 worden gedekt uit de algemene reserve.
  • Kosten van langdurig zieke medewerkers blijven als erfenis uit de BAR-organisatie in De BedrijfsvoeringsPartner zitten. Deze kosten worden betaald door de drie deelnemende gemeenten op basis van de verdeelsleutel in 2023. Het aandeel Ridderkerk hierin voor 2025 is € 128.000.

Griffie (nadeel € 120.000)
Dubbele loonkosten griffiers op basis van afspraken werkgeverscommissie.

Toelichting 0.10 Mutaties reserves

Terug naar navigatie - Toelichting 0.10 Mutaties reserves

Algemene reserve (voordeel € 500.000)
De gemeenteraad heeft op 16 december 2024 eenmalig budget beschikbaar gesteld (€ 500.000) voor de afwikkeling van de frictie- en projectkosten die samenhangen met de ontvlechting en de herinrichting van de gezamenlijke bedrijfsvoeringsorganisatie bij DBP.